Bild

Ett kärt återbesök i stugan

_MG_3776

Asulkan valley

      En natt i Asulkan Kabin stod på schemat!

Erik blev sjuk, Vem fick chansen??

Julia Levin!

Ett energiknippe av högsta klass.

_MG_3772

Turen började sent p.g.a försovning och omplanering. Men väl uppe i spåret så körde vi på.

4H upp sen var det dags för en kaffe innan ett åk ner innan skymning. Snön var magisk och livsglädjen rusade iväg. Så fluffig och vacker. Riktigt ”blower pow”!

Väl tillbaks i stugan så börjades det med matlagning och dylikt. En Asulkan klassiker stod på bordet (Fettucini m. köttfärsås). Efteråt serverades en välbehövlig kaffe med avec.

Trötta själar smög sakta upp mot sängen för att infinna sig till rätta då jag inser att vi glömt öronproppar.

Lugnt tänker vi,! man får ju bara ta att folk snarkar och vinden som susar är bara sövande.

Det blåste storm och det var inte alls sövande. Som stackars barn låg vi där och kollade upp i taket och bara väntade på att det skulle blåsa bort. Med få timmar sömn och trötta ögon äter vi frukost och taggar för lite härlig skogåkning.

Lavinprognosen var ju sådär som vanligt och sikten likaså. Men snön i skogen var fantastisk och djup.

Efter 2 åk så hittade Håkan sin vinddriva som han velat leka på sedan förra gången vi besökte området. Så det gjorde vi, Rasmus byggde till ett hopp och sätter ribban direkt med att stompa en backflip. Jag var inte sen på att köra, lyckades sätta den jag med.

Efter det hände det tokiga saker.

Rasmus Håkansson tog saker till nästa nivå!

Kan inte skriva mer om det nu för då har jag spoilat en del av nästa avsnitt.

Som kommer släppas inom en snar framtid.

Väl påväg hem så hände det en rolig sak.

Vi hade börjat åka ner från stugan några hundra meter, vi stannade och kollade när Julia körde några goa pudersvängar ner. Jag tänkte gud va härliga bilder jag kunde tagit.

Sen insåg jag att jag glömt kameran i stugan!

Med detta vill jag säga att vi hade en grym tur till Asulkan Hut återigen.

Nu pratas det om att besöka Nelson i dagarna.

Kommentera

